Rent or buy movies on YouTube or Google TV
Purchasing movies is no longer available on Google Play

Harry Potter and the Half-Blood Prince

2009 • 153 minutes
4.6
37 reviews
84%
Tomatometer
T
Rating
Eligible
Ratings and reviews aren’t verified  Learn More

About this movie

Harry Potter returns to Hogwarts for his sixth year--to face a growing danger that may be more than a match for his strengthening powers as a wizard . . .While Death Eaters emboldened by the return of Lord Voldemort wreak havoc in both the Muggle and Wizarding worlds, Harry suspects new dangers lie within Hogwarts. Dumbledore, racing to prepare Harry for a final battle that he knows is fast approaching, brings him on a perilous mission to find the key to unlock Voldemort's defenses. Meanwhile, the students are under attack from a different adversary as teenage hormones rage: Harry's friendship with Ginny Weasley grows into something deeper; Lavender Brown lavishes her affections on Ron; Hermione simmers with jealousy . . . and a box of love potion-laced chocolates ends up in the wrong hands.Academy Award nomination for Best Achievement in Cinematography.
Rating
T

Ratings and reviews

4.6
37 reviews
FrankJohnson95
December 16, 2020
Visto al cinema nel ormai lontano 2009 e che dire il peggiore. Troppo lungo per ogni cosa ci si deve soffermare per mezz'ora di film, il tutto condito da un Draco Malfoy che cerca di capire qualcosa ma alla fine è solo un tira e molla tra lui ed Harry per tutta la durata del film....noioso a dei livelli assurdi
10 people found this review helpful
Did you find this helpful?
Mr. Tukami
May 9, 2021
In questo film mancano troppe cose importanti per esempio i ricordi di Silente nel pensatoio che c'entrano con Tom Marvolo Riddle (in realtà ci sono ma sono poche rispetto al libro) c'è anche troppa tranquillità tra gli studenti che in realtà dovrebbero essere preoccupati per il ritorno di Lord Voldemort. Anche se uno dei film della saga che mi piace di meno resta comunque un un'ottimo film.
Did you find this helpful?
Hakim Maximilian Salvaneschi
December 1, 2020
Questo in un certo è il punto di svolta della saga, per il fatto che si scava in profondità nella vita dei personaggi rivelandone aspetti prima non percepiti e ribaltando la prospettiva di percezione. Poi la morte di Silente è stata rappresentata ad hoc.
Did you find this helpful?

Rate this movie

Tell us what you think.