Rent or buy movies on YouTube or Google TV
Purchasing movies is no longer available on Google Play

Death on the Nile

2022 • 126 minutes
2.8
20 reviews
61%
Tomatometer
FSK-12
Rating
Eligible
Ratings and reviews aren’t verified  Learn More

About this movie

Although Belgium's premiere sleuth Hercule Poirot (Kenneth Branagh) plans a spectacular Egyptian vacation aboard a glamorous river steamer, the trip turns into a terrifying search for a murderer after a picture-perfect couple's honeymoon is cut tragically short. Set against a sweeping landscape of Giza pyramids and desert vistas, DEATH ON THE NILE features a stunning ensemble cast. Based on Agatha Christie's beloved novel, this tale of unbridled passion and incapacitating jealousy is filled with wicked twists and turns that will have you guessing until the shocking finale.
Rating
FSK-12

Ratings and reviews

2.8
20 reviews
Michaela Franziska Leitner
May 26, 2022
So ein schlechtes Remake habe ich schon lange nicht mehr gesehen. Mehr als 5 Minuten anschauen ist nicht möglich!!! Es ist schon tragisch, wenn Aufnahmen des Projektes Pyramiden-Scan, also pure Animation, genutzt wird, da fragt man sich ob es zu teuer ist, um an den Originalschauplätzen zu drehen.
Did you find this helpful?
Ute Schwarz
April 14, 2022
Der Film ist eine spannende Geschichte nach Agatha Christie und steht dem Film von 1978 in nichts nach. Die Originalschauplätze sind sogar authentischer. Einen Punktabzug gibt es nicht für den Film sondern , daß der Film wieder in der englischen Sprache mit deutschen Untertiteln ist. Wie schon bei Encanto war der Trailer und die Beschreibung in Deutsch. Das ist verwirrend und ich fühle mich getäuscht. Über eine Nachbesserung wie bei Encanto wäre ich sehr dankbar!
Did you find this helpful?
Jan Holzmann
April 15, 2022
Bin ein großer Poirot fan meiner meinung nach kommt diese Neuverfilmung nicht ans Original ran von den Schauspielern her guter Cast aber er zieht sich an den meisten stellen nun für Neueinsteiger ist er gut geeignet.( die Neuverfilmung von Mord im Orient Express war noch deutlich besser)
Did you find this helpful?

Rate this movie

Tell us what you think.